Tuesday 15 July 2014

KMB Rawat Cekam Kuku & Kaki Makan Air

KMB Rawat Cekam Kuku & Kaki Makan Air

12/6/2014:  Poslaju KMB
18/6/2014: Bertanya khabar guna KMB untuk rawat cekam kuku.
                 Jawapan: Wsalam....sebenarnya saya beli utk bonda saya yg kena cekam dan kaki mkn air diibu jari kakinya...katanya pedih bila disapu... 
Komen Hj: Ya ka...heran biasanya xpedih..pedih sgt ka? Klu boleh tahan tempel lg bg tebal..biasanya tempel dkt luka pun rasa sakit brdenyut sedap ya boleh tahan..slps bbrpa minit hilang rasa pedih..hrp dia cuba lagi..rasa sakit pedih tu cuba tahan..klu xthn basuh yg lama kmdn tempel semula..pedih pun xlama..try lg la ya.
Maaf la ckp..Klu sapu ubt xrasa apa n xbaik xguna juga kan..cuba ulang tempel kmb ya..ramai dh baik..tk

Jawapan: Saya agak kakinya yg mkn air tu ada luka, itu sbb pedih...insyaallah kalau dah serasi dgn krim tu nanti sembohlah...maklumlah bonda saya tu umurnya dah 80 tahun....

Komen Hj: Oh ya..biasalah org tua ni sakit sikit terasa sgt sakit..cmni..ambil sdkt kmb bncuh gn air jd pekat tu..tempel atas luka cekam tu..minta dia brtahan skjp hilang la rasa sakit..cubalah..tk

26/6/2014: Hj bertanya khabar sekali lagi, tiada jawapan.

27/6/2014: Wsalam....maaf, smlm saya sebok skit tak sempat balas....alhamdulillah cekam mak saya dah kering, yg dimakan airpun tak pedih lagi...

Komen Hj: Ye..alhamdulillah..teruskn guna sapu nipis dh cukup supaya baik terus..simpan baki kmb bila ada rasa sikit gtl sakit cpt2 sapu..tk

Ya KMB Alhamdulillah boleh rawat sakit cekam kuku dan kaki makan air yang biasanya sukar sembuh dengan ubatan biasa.





No comments:

Post a Comment